REFERENCIA
Debuxos
Inspirámonos en debuxos onde o acento sexa rítmico máis que narrativo. O apoio sonoro, os movementos...
Betty boop
Pink Panter
The skeleton dance , facemos un guiño utilizando a partitura coreográfico dos esqueletos desta obra.
bailar
http://www.youtube.com/watch?v=DBk3jwNSteo&feature=related
narrar sen palabras
http://www.youtube.com/watch?v=7QhyLvnFW0U
zoom ,ecuandre...
http://www.youtube.com/watch?v=36JbQcZkYMQ&feature=related
posibilidad de insertar os poemas a modo de titulos de cinema mudo
http://www.youtube.com/watch?v=StDwAH_9epo&feature=related
Literatura
Documentalista Arturo Vizcarra.
Leviatán o la ballena Philip Hoare
Los Balleneros en Galicia Felipe Valdés Hansen
Outras referencias
Moby dick John Huston
O anaglifo
Video para aprender os efectos
Influencias e admiración polo artista Lan Hungh
Baleas Información
Fragmento documental sonido
Sons 1 de baleas
Video casero saltos ballenas
Sons 2 de baleas
Entrevistas
Jesús Manuel, marinero de la ballenera de Caneliñas
Julio Ares, encargado de la ballenera de Caneliñas
Amalia do Portugués, filla dunha traballadora de baleeira de Caneliñas
Fina Rodríguez Outes, "la pitillera", traballadora de baleeira de Caneliñas
Traballo de campo
Recollida de elementos e fotográfico na baleeira de Caneliñas.
Barba de balea, osos, etc
Visionado dos bidones de aceite de Balea, etc.
ELEMENTOS DA OBRA
O CORPO
Nadie sabe porque saltan las ballenas. Casi todas las especies lo hacen, desde el delfín más pequeño hasta la más grande de las ballenas azules, cada una con su propoio estilo: salto de espaldas, saltos en plancha, saltitos sin mucho impulso o auténticas piruetas.
Búsquedas de movementos, ondulares, rítmicos con certo aspecto inocente ou naïf; como a propia ferramenta. Partindo do traballo coa ferramenta, de poemas, ou do imaxinario traballado.
Se ves unha balea non o dubides corre, corre, e non mires atrás... xa verás que ben rebotas.
Correr, saltar, ondular serán a base do traballo físico.
Soportar as imaxes do Paint, o corpo como utilizado tamén como sustento da imaxe en moitos momentos. Aínda que pareza que o corpo non está sendo primordial para a escena, e sexa o debuxo o que goberna a nosa atención, sen o corpo estaría vacío en sen humanidade.
A POSTA EN ESCENA
Unha posta en escena con mínima iluminación. Proxector e 2 ruas, manexadas desde o escenario.
O mesmo ocorre coa música e os debuxos. Todo se manexa desde a escena, e, este proceso será posto en evidencia.
En Baleadas móstrase toda a ferramenta como tal que se utiliza durante o espectáculo.
A VOZ
Os cantos de baleas, como comunicación. En realidade, todo son teorías, non se sabe exactamente para que serven os cantos de baleas. Tampouco para que canta o home, pero o leva facendo toda a existencia; tanto bailar como cantar.
Na escena da improvisación vocal inspírámonos en frecuencias utilizadas polas baleas, agudos, graves, resonancias nasais que son como click da lingua do home no padal, ou o canto utilizado para a comunicación o cortexo, que ten unha serie de patróns acabados en rimas.
E, nesta improvisación se exploran tamén as variacións xeneradas polo ventilador, cando se sostén unha nota.
Por outra banda, en Baleadas, utilizaráse a voz en off, tanto da lectura de algún poema. Como dos testimonios recollidos sobre a temática.